Pagina's

woensdag 9 juni 2010

vrouwenmantel

vrouwenmantel 2010

Tuurlijk is het heerlijk wanneer het zonnetje lekker schijnt en we kunnen genieten van de langverwachte warmte na zo’n koude winter. Maar na een aantal dagen zon, is een verfrissend lentebuitje ook wel weer lekker. Alles ruikt zo lekker en dat frisse lentegroen is zó fel groen dat het bijna pijn doet aan je ogen.

Wat ook zo mooi is na een regenbuitje, is het blad van de vrouwenmantel. Die kleine haartjes op het blad zorgen ervoor dat de druppels er zo mooi bol op blijven liggen. Toch is het niet alleen dauw of regen wat je ziet…

20100606_9 Veel planten zorgen er zelf voor dat overtollig water in de vorm van druppeltjes wordt afgescheiden en dat doet dus ook de vrouwenmantel. Alleen is het bij deze plant een prachtig gezicht.

Zo’n regendagje tussendoor vind ik dan ook helemaal niet erg, maar niet te lang natuurlijk hé? Of gewoon lekker ‘s nachts, zodat de planten toch hun benodigde vocht krijgen en wij overdag lekker het zonnetje! ;-)

fijne dag!!

18 opmerkingen:

  1. Hier kon alles ook wel wat water gebruiken.
    Had net buxus geplant...dus ik ben blij met dit weer.....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kunnen wel water gebruiken, alles was best droog hoor.
    Ja daar moet ik ook altijd naar kijken wij hebben ook de vrouwenmantel, mooi hé.

    Groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    ben al drie keer natgeregent vandaag, dus niet alleen de tuin maar ook ik ben weer helemaal opgefrist. Blijft mooi hè de druppels op de vrouwenmantel.En ik ga nog een keer naar 'Perfect day' luisteren...zooooo mooi.Blijf hier dus nog even genieten.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige collage JOlanda, wij waren ook blij met de regen want het was bij ons in Zeeland erg droog.
    GRoet van Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is inderdaad wel lekker een buitje, maar nu niet meer. Wilde deze week de buxus nog knippen, maar vanmorgen met de regen ging dat niet. Dus nu hoop ik maar op morgen. En dan moet de zon natuurlijk weer niet schijnen. Het is ook altijd wat met ons hihi....

    fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een prachtige foto's van de Vrouwenmantel gemaakt Jolanda. Ik heb ze ook staan en het is zo'n dankbare plant.
    Hier is ook alles lekker opgefrist, de regen kwam met bakken uit de lucht gisteren. Nu motregent het af en toe, maar het voelt gewoon warm aan.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja vrouwenmantel is een super plant,ik heb ze nu gelukkig ook weer,zo lief in een boeket en idd het water wat er op staat is geweldig,vind je collage prachtig,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,
    leuk dat je me gaat volgen. Ik ga je ook volgen hoor!!

    De regenbuien zijn inderdaad niet zo slecht geweest voor mijn hortensia's. Ze zien er al wat beter uit. Iets minder bruin zeg maar haha!!

    Prachtig gezicht hè die regendruppels op de vrouwenmantel!

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo, vrouwenmantel zet ik altijd op vaas..
    De kleuren zijn mooi..
    en die regen, het regent bij ons nog maar vanaf de middag, is ook wel even lekker voor de tuin..
    Groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hé de kleuren in de natuur. En het plezante aan de vrouwenmantel is dat hij zichzelf gemakkelijk voortzaait.
    grtjes
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto,s Jolanda,wat is de natuur toch mooi,als we het willen zien.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda ik geniet steeds weer van wat je schrijft.
    Je schrijft zo mooi en je foto's van de tuin zijn ook weer prachtig.

    Groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb de vrouwenmantel ook,in de voortuin,en ik vind hem ook zo mooi,vooral de bloemen staan mooi in een vaasje.
    mooie foto's heb je er van gemaakt,of ze zo bij mij staan.
    groetjes oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eerst een hele dikke zoen voor je lieve berichtje op m'n blog! Jolanda.... wat heb ik een prachtige posten bij je gemist om te lezen! Oooohhh en aaahhhhh hoor je me al? Heb jij het over m'n dochter maar jij hebt ook 3 prachtige mannen om je heen zeg, geweldig hoor! Enne Rick heeft een geweldige smaak voor kleur..., ja ja ROOD! En mams is al in de voorbereiding voor de winter met rood tinten. Wat is je stitchery gaaaaaffff! Dat was een tijd geleden met die link van homeberries. Ze heeft ook van die leuke stitcheriepatroontjes. Hmmmm.. nog een paar maandjes en dan kan ik me heerlijk in je bank nestelen om eens te kijken naar dat prachtige winterrood. Maar... blauw hoort ook tot mijn favorieten, de "long Island" kleur is in onze slaapvertrek te vinden. Heerlijk rustig wordt je daarvan...
    Volgens mij is deze reactie inmiddels een hele blogpagina aan het worden maar ik vind het zo leuk om even bij je te zijn! Hoop dat je het hartje gaat maken en ben dan reuzebenieuwd naar je creatie Jolan. Heel veel zonnestralen stuur ik jou met heel veel liefs, Cin x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik maak ze ook graag druppelfoto's kan daar zo van genieten!
    Wens je alvast een fijne week,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh, prachtig die waterdruppels op de vrouwenmantel. Wat een mooie collage heb je gemaakt. Ik lees net dat jou pubers ook met schoenen de trap op rennen, haha, bij mij doen ze het ook hoor, ze weten dat het niet mag, maar ja, net wat je zegt, ze moeten nog snel even iets pakken en rennen dan hup met schoenen aan naar boven.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Af en toe een regenbui doet wonderen voor de plantjes - heel mooie foto's hoor!!
    Groetjes - Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi die druppels op de Alchemilla Mollis.
    Net je blog ontdekt en ga je vanaf nu volgen.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

heel gezellig dat je langs bent geweest en bedankt voor je reaktie!