Pagina's

woensdag 29 september 2010

Krans van kussentjes

DSC00981

De begrafenis is nu ruim een week achter de rug en vanaf dat moment was het geregel voorbij. De jongens zijn weer naar school en Ton is weer naar z’n werk… het gewone leven is weer begonnen. Toch is het gewone leven voor mij best moeilijk, want mijn gewone leven bestond uit elke dag boodschappen doen met m’n moeder en gezellig een bakkie doen samen. Dat kan nu niet meer en dat mis ik enorm!! Ik loop eigenlijk elke dag met de ziel onder m’n arm. Eerst ging ik die tijd vullen met huishoudelijke klussen, maar daar heeft een mens ook niet altijd zin in hé?

Daarom bedacht ik me dat ik nog een heleboel lapjes had liggen waar ik wel eens iets leuks van zou kunnen maken. Op een paar andere blogs was ik een leuke krans tegengekomen en dat leek me wel wat. Aan de slag dus!

Eerst een stuk of 50 vierkantjes van 12.5 x 12.5 cm geknipt uit verschillende stofjes:

DSC00972

Deze vierkantjes vouw je dubbel met de goede kant naar binnen en vervolgens stik je de lange kant en 1 korte kant dicht:

DSC00974

Nadat je alle vierkantjes zo gestikt hebt….

DSC00973

keer je ze om, vul je ze (zo’n zak met vulsel koop je gewoon bij de HEMA bv) en daarna naai je de opening dicht. Dit kan natuurlijk met de naaimachine, maar zelf doe ik dat liever met de hand. Wel veel meer werk, maar toch wel mooier.

Nu heb je dus 50 kleine kussentjes! Nu neem je een strokrans en een bolletje touw (of raffia bv)…

DSC00975

en bind je al die kussentjes steeds met een stukje touw om de krans vast. Als je klaar bent, heb je een gezellige, zachte kussentjes-krans :-) Bij mij hangt hij aan de kast en ik vind het best gezellig staan. Misschien ga ik tegen kersttijd nog wel zo’n krans maken, maar dan van kerststofjes… wie weet!

DSC00980

Maar ja, nu heb ik dus weer niks te doen en daarom ben ik nu van plan om een quilt te beginnen. Daar ga ik vast een stuk langer over doen denk ik. Hmmm…. ik heb trouwens ook nog het mini kerstquiltje van atelier Bep liggen waar ik aan begonnen was. Misschien eerst die maar afmaken. Dat wordt een mooi werkje voor morgen!

Fijne avond allemaal! Liefs, jolanda

21 opmerkingen:

  1. lieve meid, ik zat vanmiddag nog aan je te denken..
    Het lijkt mij inderdaad erg moeilijk, om de draad weer op te pakken, zeker na zo;n verdrietige periode..
    En dan ook nog je dagelijkse ritueel niet meer kunnen uitoefenen( naar je moeder toe, voor een boodschap en een bakkie..)
    Ik wens je de komende tijd veel sterkte en kracht toe..
    Lieve groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee lieverd, ook ik heb de afgelopen week nog aan je gedacht.....kan me wel voorstellen dat dat "gewone"leven even helemaal opnieuw ingevuld moet worden, wat een gemis!!
    Ben blij te zien dat je je creativiteit aan hebt gesproken om je een beetje op weg te helpen!

    Tijd........

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda wat fijn weer even wat van je te zien en te horen. Mooie krans heb je gemaakt zeg. en je boekenkast is geweldig, zo sfeervol.
    Ik zag ook al dat je weer even bij mij achterom bent geweest.
    fijn!!!
    Hoe is het met je tekenaar. kan ie zijn ei ook een beetje kwijt?
    meid succes morgen met je quiltje, ik ben benieuwd hoe die eruit komt te zien.
    lieve groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jolanda, blij weer wat van je te horen.Zal leeg zijn hé, dat is nu helemaal voelbaar.
    Denk aan je hoor.
    Wat een leuk idee die krans maar wat een werk, poeh!

    Had jij zoveel stofjes nog.
    Wil graag wat doen maar heb
    o zo weinig tijd.
    En bloggen daar gaat ook zoveel tijd in zitten vindt je ook niet.
    Heb soms wel eens van hoe nu verder!
    lieve groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve Jolanda, wat moet het nu stil voor je zijn, zo zonder je moeder.
    Wel goed van je dat je de draad weer probeert op te pakken.
    Je krans ziet er heel mooi uit, wat een werk is dat geweest.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jolanda,

    Fijn dat je weer terug bent in blogland.
    Het zal wel heel erg moeilijk zijn om de draad weer op te pakken.
    Maar gelukkig ben je weer creatief bezig en heb je wat afleiding.
    De krans is echt heel mooi geworden.
    Wat een werk zeg.
    Ik hoop dat je alles een plaatsje kan geven en dat voor jou de zon ook weer gaat schijnen.
    Sterkt met alles.

    Lieve groet van Geertje,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De leegte komt pas na al die drukke dagen van overlijden tot uitvaart. Mijn man is uitvaartverzorger en hoort dat regelmatig van zijn families als hij er komt voor dankkaartjes en een nabezoekje.
    Je mist je moeder enorm nu... Heel veel sterkte om het een plekje te geven.
    De krans die je gemaakt hebt, is schitterend!!
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit mooi geworden en wat fijn dat je de draad een beetje probeerd op te pakken maar dat zal miet altijd lukken en wens je veel sterkte om dit
    een plekje te geven.

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Jolanda, wat fijn dat je hier weer wat laat zien .
    Kan begrijpen dat je je draai nog niet kan vinden.
    Je was de laatste tijd zoveel met je moeder bezig en nu is alles weggevallen.
    Wens je heel veel sterkte.
    Je krans vind ik heel mooi en bedankt voor de tutorial.
    Lieve groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda,
    het zal inderdaad niet meevallen nu maar ik hoop dat het elke dag een stukje beter gaat. De krans die je hebt gemaakt staat ook al heel lang op mijn verlanglijstje, vind hem zoooo leuk geworden.Ben ook heel benieuwd naar je kerstquiltje, vind atelier Bep ook helemaal geweldig.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda....fijn dat je er weer bent.....tuurlijk val je in een gat !! meid wat moeilijk voor je...........wens je heel veel sterkte....en ben blij dat je lekker aan het freubelen bent geslagen.......fijn ! je kan altijd even een bakkie komen doen hoor!! .......als je behoefte hebt om te babbelen ofzo.......fijne dag lieverd......liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda, heel begrijpelijk dat je met de ziel onder je arm loopt. Gelukkig probeer je er wat van te maken. En dat moet ook.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Achhhhh lieve schat,Wat is het moeilijk het leven,moeite en verdriet.
    Ik weet zo hoe je je voelt,en dat duurd nog wel heel lang hoor.
    Dat gaat nooit weg,wel minder,maar het verdriet moet je zelf een plekje geven,daar kan niemand je mee helpen.
    Heel veel sterkte Jolanda,heel veel kracht meis.
    Je krans is prachtig geworden,vind het heel knap van je dat je zo de draad weer op pakt.

    Heel veel sterkte.
    Dikke knuffel Riet.x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Welkom terug Jolanda. Het zal niet meevallen om gewoon weer verder te gaan. Probeer er wat van te maken!
    Je krans is in ieder geval erg mooi, super!
    Stertke nog en succes met je quilt, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Yolanda,
    Uw schepping is prachtig. Ik weet dat dit een moeilijke tijd nu. Ik ben benieuwd of u kunt langskomen op mijn blog ... Ik heb iets wat ik digitaal gemaakt ter ere van uw speciale moeder.
    Liefde,
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb even je bloggies gelezen en ik ga je volgen
    nog gecondoleerd met je moeder en ik snap best dat je nu even iets om handen wilt hebben een quilt is wel een goed idee.
    ik vind je krans ook goed gelukt
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dear Jolanda,
    I am so happy that you found my note and picture--I was afraid you wouldn't be able to find it...so glad you did! Just know that there are so many of us out there that care and are sending prayers and good wishes your way.
    Love,
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda, gezellige krans heb je gemaakt! Zo kom je lekker van je lapjes af ;0)) Ik las in je vorige logjes van je enorme verlies. Ik wil je heel veel sterkte toewensen om dit een plekje te geven. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn Jolanda dat je er weer bent,ik heb al veel aan jou moeten denken - wat missen we hen toch ...
    Een leuk ideetje heb je daar gevonden met dat kransje - en een heel mooi resultaat.
    Lieve groetjes :) - Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och Jolanda, het is allemaal nog maar een paar weken geleden gebeurd - natuurlijk missen we hen verschrikkelijk. Voor jou nog meer denk ik omdat je elke dag wel even met je mama was - al die tijd moet je nu zien op te vullen. Geen dromen voor mij maar het gevoel te kort geschoten te zijn wel omdat ik niet bij hem was - het ging zo vlug...
    Liefs - Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik heb deze ook gemaakt,wel hele leuke werk,gaat bijna van zelf,groetejs irena

    BeantwoordenVerwijderen

heel gezellig dat je langs bent geweest en bedankt voor je reaktie!